Friday, March 4, 2016

Indonéz délután, Budán

Távoli, napfényes utazásra indulhattak azok, akik a hűvös február 2o-i napon a virányosi közösségi ház Indonéz napjára látogattak, ahol  a program egyik kiállítója és előadója jómagam voltam. Szívesen elfogadtam a szervezők felkérését az Indonéz Nagykövetség által támogatott eseményre! Bár másnap nagy útra indultunk családommal és tudtam, hogy komoly logisztikát kíván tőlünk, hogy a csomagolás utolsó napján még beleférjen ez a program: a festményeim szállítása, az előadásra való felkészülés, az egyeztetések.




"Változatos indonéz bemutatókkal, tánccal, zenével, kiállítással, tea- és süti kóstolóval várjuk Önöket az Indonéz Családi Napon, ahol szórakozva ismerkedhetnek meg a varázslatos indonéz kultúrával! A program minden korosztálynak élményt nyújt!" - így hirdette weboldalán a ház a multikultúrális napot és ígéretükhöz hűek is maradtak...
Már az épületbe lépve fűszeres tea, füstölgők és gyömbéres sütemények illata fogadta a látogatókat, de a szervezők az Indonéz kultúra tradicionális látványelemeiről is gondoskodtak. Színes népviseleteket, maszkokat, napernyőket, fejdíszeket, hangszereket, ékszereket foghattak kezükbe, csodálhattak meg az érdeklődők. A folyosó falain Indonéz utazások fényképeit láthattunk.






Az Indonéz nagykövetség képviselőjének Bambang Gunawannak a megnyitó beszéde után Bárdos Yvett táncos egy különleges, tradicionális indonéz koreográfiát mutatott be, majd a táncosok viseletéről mesélt a közönségnek. Yvett - a program főszervezője - férjével többször járt a szigetországban, ahol ösztöndíjasként táncművészetet , indonéz nyelvet is tanult. Az alkalomra magam is kedvenc indonéz selyem sarongomat és csipke felsőmet öltöttem magamra, mely ruhákról már egy korábbi posztban is meséltem.







Ezután került sor az én előadásomra az indonéz batiktechnikáról, melyre vetített fotókkal is készültem. Batikképeimből vegyesen válogattam a random tárlathoz, mely szintén a földszinti előadóban kapott helyet. Az első sorban a nagykövetség emberei ültek, akik nagy élvezettel követték a vetítést. Beszéltem saját élményeimről, a batiktechnika múltjáról, jelenéről és a galériám küldetéséről.






 Majd a közös fotózkodást követően a nap legjobb része, a közönséggel való oldott beszélgetés és a tárlatvezetésem következett. Magam is meghatódtam attól az őszinte érdeklődéstől, melyet az indonéz vendégek és a hazai látogatók mutattak a művészetem iránt.






 Sokan-sokat  kérdeztek a képeim elkészültéről, a technikáról, a következő kiállításaimról és többen jelezték részvételüket a következő, áprilisi batik-workshopon is! Utánam Térfy András előadása következett a Gamelán zenéről, nagyon érdekes volt!



A nap a vendégek számára kézműves foglalkozással, batiktechnika tanulással, nekem pedig élményekkel teli jóleső fáradtsággal ért véget, mely során  barátságokat és őszinte rajongókat is szereztem. Velük és Veletek is találkozzunk a következő kiállításomon, melyről hamarosan küldöm a meghívót mindenkinek... Kövessétek a blogot és a facebook oldalamat, hogy le ne maradjatok róla!




No comments:

Post a Comment